Ontdekkingstochten in de Natuur

Een paar keer per jaar nemen we onze leerlingen mee op avontuur buiten de muren van de stad. Een dag gewijd aan wandelen, spelen en vooral leren over de wonderen van de natuur. Of het nu een bezoek is aan een kinderboerderij, een dierentuin of een educatieve trektocht door het bos, onze leerlingen vertrekken 's ochtends om 8:45 vanaf de school en keren 's avonds om 15:30 weer terug naar de vertrouwde schoolpoort.

Deze excursies zijn niet alleen momenten van plezier en ontdekking, maar maken ook integraal deel uit van ons lesprogramma, wat betekent dat ze verplicht zijn voor alle leerlingen.

Culturele verkenningen

We geloven dat het begrijpen en waarderen van cultuur essentieel is voor een rijk en gebalanceerd leven.

Daarom organiseren we ook bezoeken aan musea, toneelvoorstellingen, concerten en andere culturele evenementen. Deze ervaringen zijn niet alleen verrijkend, maar vormen ook een verplicht onderdeel van ons lesprogramma, omdat we geloven in de onschatbare waarde van culturele verrijking voor alle leerlingen.

Culturele ervaring op school

We bezoeken niet alleen externe culturele hotspots zoals musea, toneelvoorstellingen en concerten, maar bieden we ook een scala aan lokale culturele evenementen, voorstellingen en workshops aan, allemaal binnen onze eigen schoolmuren. We zijn ervan overtuigd dat het aanbieden van deze culturele mogelijkheden een onschatbare bijdrage levert aan de groei en ontwikkeling van al onze leerlingen.